Fotogaleria
XIV Konkurs Rzeźbiarski im. Stanisława Zagajewskiego
11 lutego, w ubiegły piątek, odbył się XIV konkurs rzeźbiarski imienia Stanisława Zagajewskiego. Mimo przeciwności, i niezwykłego czasu, przedstawiciele z naszej szkoły, również wzięli udział w konkursie. Trzy Uczennice: Ida Ejzenhart, Natalia Kościołowska, Anna Jagielska, reprezentowały Szkołę Podstawową nr 5 w Centrum Kultury „Browar B”. Na wyniki rywalizacji, musimy poczekać do kwietnia, ale mamy krótką fotorelację z przebiegu konkursu.
Jak oddychamy?
Wdech i wydech - wykonujemy je codziennie bezwiednie, 15 razy na minutę. Oddychanie jest nam niezbędne do życia, a na czym właściwe polega? Na zajęciach biologii, uczniowie klas siódmych poznali mechanizm oddychania człowieka – stworzyli planszę przedstawiającą budowę anatomiczną układu oddechowego. Zobaczyli, jak niezwykły jest organizm ludzki i jak wiele warunków musi zostać spełnionych, aby można było wziąć jeden głęboki oddech. Doskonale znają elementy układu oddechowego i wiedzą, przez jakie elementy przepływa powietrze, zanim dostanie się do płuc. Uczniowie wykonali także bardzo ciekawe modele przedstawiające budowę powyższego układu.
Sudoku na lekcji matematyki w ramach Ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Zabawa sztuką”
Ostatnia lekcja matematyki w klasie IV c z p. Renatą Pawlak i nauczycielem specjalistą Alicją Jóźwiak przebiegła nieco inaczej, ponieważ było realizowane jedno z zadań Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Zabawa sztuką” pt. Sudoku z Władysławem Ślewińskim. Zadaniem uczniów było ułożenie w taki sposób reprodukcji obrazów artysty, aby nie powtarzały się w kolumnie i wierszu. Ćwiczenie sprawiło uczniom wiele radości i zabawy, większość nie miała problemu z jego ukończeniem.
Sukces ucznia z klasy 3b
Wiktor Kopczyński uczeń z klasy 3b zajął I miejsce w Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym „Ilustracje do toruńskich legend”. Gratulujemy!
Innowacja pedagogiczna w klasie 3c „Młodzi Odkrywcy – przez małe eksperymenty do dużej wiedzy”
Głównym założeniem innowacji jest zachęcanie dzieci do aktywnego poznawania świata. Na poniższych zdjęciach można zaobserwować, jak wiele radości czerpią najmłodsi z poszukiwań, eksperymentów i obserwacji. Do każdego innowacyjnego zajęcia nauczyciel przedstawia uczniom pytania przewodnie, a następnie dzieci wykonując kolejne eksperymenty starają się znaleźć odpowiedzi na nie, nawet jeśli dotyczą takich dziedzin nauki jak: biologia, chemia, czy fizyka. Podczas zabaw badawczych i eksperymentów, dzieci w urozmaicony sposób dzieci zdobywają wiedzę i nabywają doświadczenia. Na pierwszych zajęciach uczniowie wykonali następujące doświadczenia: „Znikający atrament”, „Kolorowa tęcza”, „Podwodny świat”, „Magiczny balon”. Anna Drzewiecka-Olszewska